sâmbătă, 30 octombrie 2010

Codul bunelor maniere si societatea

Traiesc in Alba Iulia. Oras mic,putina lume;cam saptezeci de mii de indivizi. E foarte putin daca ne raportam la .. Beijing spre exemplu! Sau sa nu exageram .. si marile noastre orase.

Aici toata lumea se cunoaste. E imposibil daca mergi 10 minute pe strada sa nu intalnesti cel putin un cunoscut. Sunt intr-un loc in care vesnic ma chinui sa fiu cat mai amabila,pe cat se poate de politicoasa si sa urmez codul bunelor maniere pe motivul ca,nu stiu niciodata de unde naiba iasa cate unul care il cunoaste pe x,care e frate cu y(y fiind “BFF” cu z) si eu o sa am nevoie candva de z pentru vreo trebusoara.

Da,nu e frumos sa fumezi pe strada. Nu fac treaba asta pentru ca la randul meu critic femeia draguta a carei infatisare o strica prostia asta de pai cu filtru. Dar cand ai 2-3 ore intr-un loc unde nu ti se permite sa fumezi,cand iesi afara,impatimit cum esti,ti-e musai sa-ti aprinzi una. Si hop! Tocmai cand ai parte si tu de o exceptie,te zareste cineva. “Ia uite-o si pe asta!” Si pe urma vine tata sa-mi zica: “vecina de la 1 mi-a spus ca doamna X te-a vazut fumand pe strada!”.

Ca om echilibrat si rational trebuie sa-ti pastrezi calmul in situatiile de criza. Dar cum naiba sa nu te scandalizezi cand o nemernica plina de aere vrea sa se bage in fata ta la rand? In alt oras,unde nici dracul nu o sa ma stie vreodata,imi permit sa o fac cu ou si otet pentru gestul ala.

In momentul in care calatoresc in locuri noi,cu oameni noi imi permit sa fiu din punct de vedere al comportamentului social cum imi pica mie bine.
Si de ce nu,sa fiu rautacioasa cand e vorba de lucrurile care mi se cuvin. Ce tot atata pace si dragoste? Cand ti se da rautate,raspunzi cu o rautate si mai mare.

Asteptam de 10 minute la o toaleta publica intr-un parc din Bucuresti. O domnisoara foarte frumoasa dar infumurata vine cu prietena ei razand. Cand ma observa la rand,incepe sa se prefaca ca are o nevoie urgenta. Isi uneste genunchii,se clatina putin si imi zice: “nu te supara,am nevoie urgent la baie,intri sau mai astepti pana intru eu?”. Adica wtf? Doar pentru ca vi,te chircesti si zbieri ca te pisi pe tine trebuie sa renunt eu? Nu, “imi pare rau,primul venit-primul servit”. Ciudat e ca s-a calmat din dansul nevoii de a urina si s-a resemnat.

Asadar, sa fi politicos si dragut nu ajuta decat atunci cand ai un interes,altfel esti luat de prost pentru ca pur si simplu nu toti gandesc ca si tine! 

2 comentarii:

Anonim spunea...

io nu stiu ce atata tevatura cu treaba asta cum ca femeile nu au voie sa fumeze pe strada...ce pana mea?fumezi unde iti vine...unde ai pofta si chef.asta e exact ca si situatia aia in care daca o femeie si.o trage cu mai multi( nu de-odata:P) e curva, dar daca un barbat si.o trage cu mai multe femei...e barbat..sau cool...jan :P

marcel vişa spunea...

esti amuzanta...ma bucur ca am dat de blogul tau ,groparitzo =))

Trimiteți un comentariu