vineri, 3 septembrie 2010

Toate la timpul lor

Postul asta poate parea ca seamana prea bine cu cel in care vorbeam despre reguli,insa nu! Ceea ce mi-am pus in minte sa discut e cu totul altceva.
Vorbesc din perspectiva proprie,experienta minima proprie,prisma unei tinere. Si subliniez cuvantul “tanar”,nu pentru a-mi scuza lipsa de coerenta sau superficialitatea ideilor ci ca sa se inteleaga de la ce nivel sunt privite toate astea,pentru ca,sunt ferm convinsa ca voi arunca o privire candva peste ce indrug acum aici si imi voi spune “ce mica si proasta eram!”. Dar,hai sa facem fata momentului si sa parcurgem subiectul.
Expresia asta “toate la timpul lor” auzita de la oricine,imi parcurge auzul cu o viteza uluitoare si imi face sangele sa-mi zvacneasca pe dinauntru de furie. De ce? Pentru ca mi se pare nedrept! Mi se pare nedrept ca oricine sa-mi spuna ca lucrurile se intampla prea devreme pentru mine,ca inca mai am nu stiu cati litrii de supa de inghitit sau ca ceea ce eu vreau sa primesc e un target pe care nu o sa-l ating decat peste multa vreme.
Societatea din ziua de astazi,cel putin in Romania,respectiv Europa de est, nu a evoluat ca si mentalitate indeajuns incat sa le permita tinerilor escapadele,crizele de independenta si emancipare. E normal,ne aflam intr-un punct in perioada adolescentei cand,desi putem atinge chiar Venus cu un singur deget,nu suntem inca capabili sa tinem nici evidenta hartiei igienice! Dar asta nu inseamna ca nu avem dreptul sa parcurgem singuri drumul spre cunoasterea absoluta,daca asta ne propunem,sau mai bine zis,asta nu da dreptul nimanui sa se creada in masura sa ne explice drumul asa cum a fost parcurs odinioara.  Se poate oare ca oamenii,odata acumuland o anumita experienta si trairi personale sa se simta intr-atat de superiori fata de cei ce abia isi incep viata? Sa fie si cate o doza sublima de aroganta la mijloc? Sa fie ideile preconcepute despre viata ? Sa fie acel “pe vremea mea …”? Da,suntem generatia viteza,care,spre deosebire de bunicii nostrii,am decis sa privim viata mai devreme,sau poate am fost fortati de circumstante,ori ne-am maturizat prematur? Oricum ar fi,ceea ce am constatat e faptul ca,in medie,durata de viata a oamenilor se scurteaza de la generatie la generatie,daca strabunicii nostrii atingeau 90-100 de ani,iar bunicii nostrii 80-90,durata noastra de viata atinge cam 70 de ani,in conditiile de astazi. Nu am certitudine ce factori intervin mai exact in problema asta,poate sa fie poluarea excesiva si raspandita peste tot,in aerul pe care il respiram,care nu mai e cel “de pe vremuri”,cand masinile nu circulau si fabricile erau reduse numeric(avem ca dovada faptul ca nici in ziua de astazi Romania nu are dezvoltata cum trebuie industria asta),in apa pe care o bem care nu e perfect filtrata,fapt la care se adauga urbanizarea,de unde rezulta faptul ca devin din ce in ce mai multi,din tarani,”city guys”. Ca sa nu mai zic cate boli mai sunt,cate accidente din nimic se intampla si cata indigenta zace in saracuta noastra Romania.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu