sâmbătă, 17 iulie 2010

Trei pe doua biciclete

Sunt unele carti care,vrand nevrand,te fac sa te afunzi in lecturarea lor astfel incat sa ajungi la un stadiu nu neaparat de concentrare maxima dar unul in care atentia ta sa fie distribuita numai asupra literelor. Dupa cam o jumatate de ora de citit,paginile curg mai repede .. si mai repede. Citim mai repede,atentia fiind aceiasi. Romanele a caror intriga e puternica,te tin incordat si te fac sa plangi la deznodamant,daca nu e cel la care te asteptai. In schimb,am gasit un autor a caror carti ma relaxeaza,ma destind.
-Jerome K Jerome,romancier,umorist englez-
Nu stiu daca ceea ce il face aparte sunt neaparat ideile pe care le discuta si/sau,cred,as opta pentru stilul pe care il foloseste,unul original,nemaintalnit pana acum. Dupa ce am citit in doua zile "Arta de a nu scrie un roman",am ramas cu dorinta de a mai reintalni stilul acela,de a ma mai amuza inca odata la expresiile lui,asa incat,de indata ce am gasit o carte care sa-i poarte sigiliul am inhatat-o si am citit-o.
Trei pe doua biciclete prezinta excursia prin Germania a lui Jerome K Jerome si doi dintre prietenii sai,Harris si George,pe un tandem si o bicicleta normala. Simpla relatare a peripetiilor lor ,cu adaugarea altor intamplari relationate cu cele prin care trec fac opera demna de laudat. Eu insumi am ras cu lacrimi pana nu ma mai puteam opri,cum nici comediile nu reusesc sa ma faca. Imi vine in minte o fraza a sa,poate nu o voi reproduce exact,dar asa .. ca sa va dati seama cam cum suna
"doamna tinea de mana ceea ce,explica ea mai tarziu,era fiul ei".
M-a apucat un chef nebun de rascolit printre carti. Humanitas are deschis pana la ora 5 astazi. Pentru cititori,sa stiti ca fac reduceri considerabile la carti pentru orice gust.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu